MSD system


پشتيباني
جستجو




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فيسبوک





MSD system

تبليغات


 ارائه طرح اولیه قالیچه پرنده الکترونیکی

آنچه که در تصوير می بينيد طرح اوليه قالیچه پرنده ای است که توسط خانم Noah Jafferis، از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون ارائه شده است. شايد در ظاهر هیچ شباهتی بین اين صفحه 4 اینچی (10 سانتیمتری) و یک قاليچه دیده نشود. اما به نظر می رسد که ایده آن از همان قالیچه علاء الدین گرفته شده است.
 در بافت اين قالیچه نمادين به جای نخ، يک شبکه از سنسور های الکترونیکی هوشمند تار و پود آن را تشکيل می دهند. علمکرد این سنسور ها به گونه ای است که جریان هوا را در سطح اين صفحه از عقب به جلو هدایت می کند. کنترل حرکت امواج هوا توسط سنسور ها اين امکان را به وجود می آورد که قاليچه با سرعت یک سانتيمتر در ثانيه به جلو حرکت کند.
 محاسبات و بررسی ها نشان می دهد که برای جابه جایی یک انسان، این صفحه بايستی حدودا 50 متر باشد تا بتواند فردی را که روی آن می نشیند، از زمین بلند کرده و از نقطه ای به نقطه دیگر جابه جا کند.
 در حال حاضر بخشی از مطالعات نیز بر روی تبديل شیوه تامین انرژی این قالیچه به یک نوع سیستم خورشيدی است، تا بتواند انرژی برق مورد نیاز جهت عملکرد سنسور های خود را از طریق انرژی نور خورشيد تامین کند.
سازنده این طرح می خواهد روشی را ابداع کند که بتواند مدار های الکترونیکی مورد نیاز سنسور ها را به کمک پرینتر هايی که از جوهر های نانو استفاده می کنند تهیه کند، تا ظرافت و بهينه سازی مدارات الکترونیکی آن به حداکثر ممکن برسد.
 جالب است. شاید هيچ کدام مان فکرش را هم نمی کرديم که روزی با کمک تکنولوژی، روياها و افسانه های کودکی مان رنگ واقعیت به خود گیرد.
 


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات سايت
تبلیغات


آمار سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 611
بازدید کل : 333085
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1